-Jij doet ertoe-
-Jij doet ertoe-
Hoe fijn is dat? Jij doet ertoe, dat betekent dat er altijd een oplossing is. Je moet alleen weten aan welke knop je moet draaien!
Gedragsspecialist
-Jij doet ertoe-
Hoe fijn is dat? Jij doet ertoe, dat betekent dat er altijd een oplossing is. Je moet alleen weten aan welke knop je moet draaien!

Ik MOET zo veel
Druk...druk...druk. Wanneer krijg ik al dat werk gedaan? Hoe kom ik nog toe aan mezelf?

Onrust in de groep
Zijn ze net stil, begint er weer één. Hoe dan? Er wordt gewoon niet geluisterd, waar is het respect?

Effectief communiceren
Wat had ik anders kunnen zeggen? Het blijft malen in mijn hoofd, hoe breng ik mijn boodschap over?

Klasmanagement
Wat zijn je rituelen en gewoontes, hoe ziet jouw lokaal eruit en hoe zorg je voor heldere klasregels?

Werken aan de groeimindset
Wel eens gehoord van de statische- en groeimindset? Hoe verander je een persoonlijke overtuiging?

Persoonlijke effectiviteit
Wat maakt dat je doet wat je doet en lukt het met het ene kind goed en loop je vast met een ander?
Laat me weten waar je tegenaan loopt. Maak een keus uit bovenstaande thema's of ik verzorg een workshop op maat.
"Kinderen het beste onderwijs geven"
Marieke Rademaker - Leerkracht, trainer & schrijver
Ik geloof in de kracht van school als plek waar kinderen zichzelf mogen zijn, zich gezien voelen en opgroeien tot veerkrachtige mensen. Waar het niet alleen draait om prestaties, maar om verbinding, veiligheid en ontwikkeling – juist ook voor de kinderen die het moeilijker hebben.
Mijn hart gaat uit naar die kinderen die niet altijd passen in het systeem, die worstelen met tempo, gedrag of aansluiting.
Zij verdienen het net zo goed – misschien wel méér – om met plezier terug te kijken op hun schooltijd.
Wat mij drijft is de overtuiging dat wij als leerkrachten daarin het verschil maken. Niet alleen met goede lessen, maar met wie we zijn in de klas.
Daarom werk ik met leerkrachten die willen groeien in bewustzijn, in reflectie en in verbinding – met hun groep én met zichzelf.
Want als wij onszelf beter begrijpen, kunnen we kinderen beter begeleiden.
Dat is waar mijn passie ligt: bijdragen aan onderwijs waarin elk kind zich gezien weet.
